Як бренди стають символами якості: історії успіху

4 листопада 2021, 08:50
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Якість продукції та послуг – основа успіху будь-якого бізнесу. Сумнівно, що споживач знову придбає товар, який виявився неякісним, повернеться до магазину, де йому продали зіпсовані продукти, чи ще раз завітає до ресторану, який частує гостей несвіжими стравами.

Так, сучасний споживчий ринок функціонує в умовах високих вимог до якості товарів та послуг. Саме вона визначає їхню конкурентоздатність. Тож на забезпечення якості компанії спрямовують усі свої сили – від розробки концепції до її реалізації.

До теми Гормони росту та умови утримання птиці: секрети виробництва якісної та безпечної курятини

Розберімося ж детальніше, що ж таке якість.

Поняття якості товару

Якість товару чи послуги – доволі складне та широке поняття. Згідно з міжнародним стандартом, її визначають приблизно так: якість – це сукупність властивостей продукції, які надають їй здатності задовольняти потреби споживача. Простіше кажучи, якість – це відповідність продукції встановленим вимогам і те, як самі споживачі оцінюють той чи інший товар або послугу.

Це настільки важлива характеристика, що у великих компаніях навіть існують спеціальні відділи, які займаються питаннями забезпечення та контролю якості. Їхнє основне завдання – збирати та аналізувати відгуки споживачів щодо якості товару, безперервно її покращувати, а також запобігати помилкам у майбутньому.

Якість продукції – важливий критерій успішної компанії / Фото ikomek

Сьогодні на ринку існує так званий "стандарт якості". Цим терміном позначають продукцію тих виробників, які продемонстрували високий рівень виробництва та завоювали довіру споживачів.

Дотримання високих стандартів виробництва перетворює компанію на впізнаваний бренд, а його продукт – у символ, який міцно закріплюється у свідомості споживача як еталон якості та надійності.

Тут важливі не лише якісні характеристики, які вигідно вирізняють компанію від конкурентів, але й різноманітні нематеріальні елементи, які становлять ядро бренду – його унікальність, цінності та цілі. Прикладом таких брендів-символів якості є швейцарські годинники, німецькі автомобілі, бельгійський шоколад та інші.

Світові символи якості

Мабуть, ледь не перше, що спадає на думку, коли йдеться про символи якості, це відомі в усьому світі швейцарські механізми. Секрет їхньої популярності – у неперевершеній роботі швейцарських майстрів, дотриманні традицій виробництва та винятковій якості сировини.

Вперше напис "зроблено в Женеві" на корпусі годинників почали використовувати ще у 1601 році. Так майстри, об'єднавшись, захищали себе та своїх споживачів від підробок та товарів низької якості. Будучи справжніми віртуозами, вони вручну збирали понад 400 металевих деталей у мініатюрному корпусі, не більшому за монетку, а їхні годинники були найбільш надійними та точними.

Знак "Swiss Made" став символом відмінності швейцарських механізмів від дешевих американських годинників, які виготовляли конвеєрним методом. Згодом інші виробники точної продукції почали використовувати це маркування, яке мало сигналізувати покупцям про високу якість деталей та збірки. Із плином часу "Swiss Made" перетворився на знак якості зі світовим визнанням.

Швейцарські механізми відомі в усьому світі / Фото svpool

Які асоціації виникають у вас, коли на етикетці товару написано "зроблено в Німеччині"? У багатьох країнах світу маркування "made in Germany" вважається одним із найбільш впізнаваних символів якості товарів. Це пов'язано з тим, що маркована таким чином продукція завоювала прихильність мільйонів покупців, оскільки завжди вирізнялась високою якістю.

Насамперед це стосувалось промислових товарів, які активно експортувались із Німеччини, як-от автомобілі чи електротехніка. Для багатьох споживачів маркування "made in Germany" стало гарантією надійності, довговічності та якості, а репутація товарів, виготовлених у Німеччині, залишається незмінно високою.

А про славнозвісний бельгійський шоколад ходять справжні легенди. Здається, немає жодної людини, яка б не чула про цю неймовірну смакоту: бельгійський шоколад вважається еталоном смаку та якості, його високо цінують як професійні кондитери, так й прості споживачі, які хоча б раз його куштували.

Таємниця такого успіху криється у його високій якості, адже бельгійці дуже шанують свій продукт. Жоден кондитер не дозволить собі замінити какао-масло на дешеві аналоги, оскільки це не лише питання принципу, але й законодавчо закріплена вимога.

Так, у Бельгії склад шоколадної продукції захищається законом. У бельгійському шоколаді ви не знайдете барвників, ароматизаторів чи інших штучних домішок. Навіть термін придатності шоколаду доволі невеликий, оскільки у ньому немає консервантів. Висока якість – ось на що зробили ставку бельгійці, і не помилились.

Українська відповідь

В Україні також є виробники, які дотримуються високих стандартів та поступово стають символами якості на вітчизняному споживчому ринку. Наприклад, МХП – це одна з найбільших агропромислових компаній України, яка займає лідерські позиції за темпами свого розвитку.

До теми Як МХП вдалося створити найуспішніші бренди України та Європи: інтерв'ю з Олексієм Безуглим

Завдяки дотриманню високих стандартів виробництва МХП вдалось реалізувати успішні проєкти не лише Україні, але й за кордоном. До них належать ТМ "Наша Ряба", ТМ "Наша Ряба Апетитна", мережа "М'ясомаркет" та "Doner Маркет", Qualiko, Sultanah, Assilah, Ukrainian Chiken та інші.

Найбільш популярним брендом, який належить МХП, є ТМ "Наша Ряба", що входить до топ-10 найдорожчих в Україні. Про неї знають понад 90% українських споживачів.

ТМ "Наша Ряба" першою в Україні офіційно підтвердила, що не використовує антибіотики та гормони росту у виробництві курятини. Заводи МХП пройшли незалежний аудит та перевірку на використання всіх видів антибіотиків – від батьківських стад до готової продукції.

Курочка від ТМ "Наша Ряба" не містить антибіотиків та гормонів росту / Фото МХП

Ми поставили перед собою завдання, що 50% споживачів, які купують продукцію під ТМ "Наша Ряба", мають знати про те, що компанія не використовує у виробництві антибіотики і гормони росту. І ми вже перевищили цей рівень знання. Так, по суті, ми зробили "без антибіотиків" вже стандартом категорії, але тепер важливо навчати споживачів, що таке справжній стандарт,
– розповідає Олексій Безуглий, директор департаменту маркетингу МХП.

Ще одна важлива перевага – на птахофабриках МХП дотримуються європейських вимог благополуччя бройлерів. Це означає, що птиця вирощується в гуманних, наближених до природних умовах.

На птахофабриках МХП корм для птиці, перш ніж опиниться у годівниці, обов'язково проходить попереднє лабораторне дослідження. У такий спосіб контролюється якість корму, яким харчуються птахи. До того ж, технологи постійно стежать за раціоном птиці, аби він містив необхідну кількість поживних речовин, що забезпечують гармонійний щоденний розвиток птиці.

Окрім цього, сам процес виробництва курятини відбувається на власних переробних підприємствах. Це дозволяє контролювати виробничий процес та забезпечити дотримання необхідних стандартів виробництва, санітарії та гігієни.

Ба більше, нині МХП володіє двома високотехнологічними біогазовими комплексами, які відповідають найвищим міжнародним стандартам екологічної безпеки.