Обираємо курочку правильно: на що варто звертати увагу при покупці м'яса
Зазирнімо до холодильника сучасного українця. Там – овочі, фрукти, зелень. Навіть узимку! На середніх полицях – різноманітна молочка. На нижніх – біле м'ясо, риба, і їх більше, ніж 20 років тому.
А от салати з майонезом – практично відсутні. Як і свинина. Хоча споживання м'яса – у світі загалом і в Україні зокрема – невпинно росте. Так, за 2021 рік середньостатистичний українець з'їв 53,8 кілограма м'яса – на 200 грамів більше, ніж у 2020-му. Багато це чи мало?
До теми Куряча тушка: яку торговельну марку обрати – незалежне тестування
Багато – відносно Індії, де на одного жителя припадає не більше ніж 4 кілограми м'яса на рік (що не дивно, адже в тамтешній кухні домінують вегетаріанські страви). Багато – і порівняно з Нігерією, Ефіопією та іншими бідними африканськими країнами, де м'ясо досі вважається розкішшю й рівень його споживання не перевищує 7 – 9 кілограмів на рік.
Однак мало, якщо порівняти Україну зі США, Австралією чи Новою Зеландією, де на одну людину припадає понад 100 кілограмів м'яса на рік. У європейських країнах споживання м'яса також значне – від 50 до 100 кілограмів на рік (залежно від країни).
Найпопулярнішим сьогодні видом м'яса у світі є курятина. Поживна, легка в приготуванні, необтяжлива для шлунку та гаманця, саме вона очолює гастрономічний "парад".
Курятина – найпопулярніший вид м'яса у світі / Фото Shutterstock
У м'ясному меню українців курка також переважає. Наприклад, за 2020 рік кожен українець спожив у середньому 26 кілограмів курятини й лише 19 кілограмів свинини. На третьому місці – яловичина (7,9 кілограма). На інші види м'яса припадає менше ніж 1 кілограм.
І що цікаво: карантинні обмеження через пандемію коронавірусу на вподобання українців не вплинули. Серед причин цього експерти називають:
- Зростання популярності здорового способу життя: в Україні цей тренд набирає дедалі більшої потужності. А біле м'ясо, нагадаємо, є невід'ємним компонентом "тарілки здорового харчування".
- Універсальність: із курки можна приготувати страви на будь-який смак і гаманець.
- Доступність: свіже куряче м'ясо продається в усіх магазинах та супермаркетах.
- Порівняно невисоку вартість курятини: у час, коли дорожчають усі продукти, це – вагомий аргумент.
Критерії вибору м'яса
Якщо знову ж таки порівняти сьогодення з початком 2000-х років, то слід визнати, що українці стали значно краще розумітися на м'ясі. Так, сучасний споживач знає, що для котлет зі свинини найкраще підходить окорок, а для медальйонів з яловичини – вирізка. Це все – досвід і, звісно, урізноманітнення м'ясного ринку.
Дедалі більше споживачів читає, що написано на етикетках, у тому числі текст дрібним шрифтом. Людям важливо знати, із чого вони готуватимуть суп чи рагу, що їстимуть самі й чим годуватимуть своїх дітей. І перевіркою терміну придатності покупці не обмежуються. Вони хочуть мати певність, що під час виробництва м'яса не використовувалися речовини, що можуть завдати шкоди здоров'ю.
Зазвичай, знайшовши "свого" виробника, ми й далі віддаємо йому перевагу, а не купуємо м'ясо щоразу нової торговельної марки. Словом, експериментуємо на кухні, а не в торговельних точках.
Українці стали значно краще розумітися на м'ясі / Фото Shutterstock
Якщо ж говорити про ринок птиці, то провідні позиції вже котрий рік утримує холдинг МХП – виробник ТМ "Наша Ряба", одного з найбільш упізнаваних вітчизняних брендів. 35% курятини, яку споживають сьогодні українці, – від цього виробника.
Та чи лише свіжість і гарний вигляд продукції цікавлять споживача?
Авжеж, ні. Багато років поспіль у свідомості українців панував стереотип, що вся курятина – просякнута антибіотиками та гормонами росту, які негативно позначаються на роботі імунної системи людини й спричиняють ендокринні розлади. Щодо свинини та яловичини таких упереджень не було. Хіба що хтось міг обмовитися про ризик заразитися гельмінтами, якщо м'ясо недостатньо просмажене, або ж злягти з харчовим отруєнням, придбавши зіпсований шматок.
Насправді ж у курятини – короткий цикл виробництва, тож стимулювати її ріст препаратами нерентабельно. Антибіотики не потрібні, якщо курчата – вакциновані, а на самому підприємстві діє жорсткий санітарно-гігієнічний контроль, який запобігає занесенню й передачі збудника інфекційного захворювання. Та й обманювати споживача заради короткочасного зиску – без підтверджуючих документів маркувати продукцію як таку, що не містить антибіотиків, – немає сенсу. Принаймні виробникам із напрацьованим іменем. Репутація – дорожча.
Зверніть увагу! Три птахофабрики агрохолдингу МХП (виробника курятини ТМ "Наша Ряба") пройшли аудити від третьої незалежної сторони на підтвердження відповідності стандарту "Добровільні вимоги до птахогосподарств із технологією вирощування птиці та отримання продукції птахівництва без використання антимікробних засобів та/або без залишків антимікробних засобів", розробленого Асоціацією "Союз птахівників України", за підтримки FAO, Європейського банку реконструкції та розвитку та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.За результатами аудиту, підприємства отримали право наносити на упаковку маркування "Без антибіотиків класу А". Побачивши таке маркування ви можете не сумніватись, що й саму птицю вирощували, і продукцію виробляли гарантовано без застосування антибактеріальних препаратів.
Продукція ТМ "Наша Ряба" виробляється з дотриманням найвищих стандартів якості / Фото Наша Ряба
Продукцію МХП високо цінують не лише в Україні, а й у багатьох країнах світу. Приміром, 2019 року потужності компанії дали змогу поставити до Європи понад 350 тисяч тонн продукції!
Насолоджуйтеся свіжим, ніжним курячим м'ясом без антибіотиків та гормонів росту і будьте здорові!