Більшість українців і гадки не мають, що вони їдять, – Олена Косюк

6 вересня 2021, 13:16
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Українці мало переймаються тим, що і як вони їдять. Дійшовши такого невтішного висновку, МХП вирішив переломити ситуацію – узятися за просвіту співвітчизників. Як провідний агрохолдинг планує побороти харчову безграмотність в Україні, розповідає директор департаменту технології, якості та безпечності харчових продуктів Олена Косюк.

Трансформуючи свою діяльність, МХП раз по раз стикається із сумною закономірністю. Українці не надто замислюються над тим, що вони їдять, як їдять. Що – добре для їхнього здоров’я, а що – аж ніяк.

Читайте також Єдиний у Східній Європі: МХП відкрив Кулінарний центр – у чому його унікальність

Україна має сказати "ні" харчовій безграмотності

Тим часом перейти на якісну їжу – з безпечним, здоровим вмістом, у надійній та зручній упаковці – цілком реально. Тож агрохолдинг поставив перед собою мету – приохотити співвітчизників до правильної гастрономічної культури.

Мета просвітницької діяльності МХП – навчити українців розбиратися в продуктах. На ті самі гроші, які вони викладають за переморожені пельмені, можна купити здорову альтернативу – з овочами, свіжим м'ясом чи рибою. Уже бачимо: буде важко. Але ми свідомо на це пішли, – каже Олена Косюк.


Олена Косюк розповіла про важливість просвітницької діяльності в Україні / Фото Latifundist

Для реалізації своїх просвітницьких проєктів МХП організовує велику кулінарну школу, де викладатимуть найкращі бренд-шефи України. І першими її учнями стануть працівники холдингу, яких практично 30 тисяч,
– розповідає Олена Косюк.

Також по темі МХП презентував сучасну R&D-лабораторію: у чому суть експерименту

В Україні обмаль відповідальних виробників

На публічному обговоренні "Національний діалог. Трансформація продовольчих систем: український контекст" Олена Косюк, висвітлюючи роль збалансованого харчування в сучасній продовольчій системі України, порушила ще одну велику проблему вітчизняного ринку.


Учасники публічного обговорення / Фото Latifundist

Сьогодні МХП розиває кулінарний напрям, і є низка продуктів, які його підприємства не виробляють. Холдинг готовий усіляко підтримувати дрібних фермерів, які постачатимуть йому ту чи іншу продукцію.

Однак, пропонуючи фермеровам повну підтримку – фінансову, консультаційну, ветеринарну, ми вже півтора року не можемо знайти сталих партнерів за кількома групами продуктів. Постачальники не тримають слова: сьогодні вони обіцяють, а завтра – передумують,
– нарікає Олена Косюк.

І йдеться про звичайнісінькі картоплю, капусту, моркву, цибулю. Цьогоріч дійшло до смішного: увесь травень холдинг працював з імпортною городиною, бо не знайшов цих продуктів у достатній кількості та належній якості в Україні.

Саме тому Олена Косюк наголошує на важливості формування в дрібних крафтових виробників культури ведення господарських відносин.


В МХП готові підтримувати фермерів / Фото Latifundist

Держава майже не стежить за маркуванням товарів

Ще одна причина незадовільної якості харчових продуктів в Україні – відсутність державного контролю за тим, що виробники зазначають на етикетках.

Постійно стикаюся з тим, що 7 із 10 виробників, маркуючи продукцію, нечесно пишуть про те, з чого вона виготовлена. Як наслідок, споживач переконаний, що так чинять усі без винятку виробники. Це викликає тотальну недовіру. Працювати в такому репутаційному фоні та доводити споживачеві, що конкретний виробник працює чесно, дотримуючись усіх установлених у країні вимог до харчових продуктів, украй важко,
– констатує Олена Косюк.

Таким чином, воювати за прихильність і здоров'я покупців, а також за репутацію – власну та України загалом – добросовісним компаніям доводиться самотужки. Але МХП має надію, що завдяки великій просвітницькій та інформаційній кампанії споживач і колеги-однодумці стануть його союзниками в боротьбі за якість харчових продуктів на українських прилавках.