Масштабні кулінарні змагання пройшли 10 – 11 серпня в Харкові. Професійні кондитери, хед-шефи, су-шефи та кухарі демонстрували своє мистецтво на території Arizona CLUB.

До теми Єдиний у Східній Європі: МХП відкрив Кулінарний центр – у чому його унікальність

Премії присуджувалися в трьох номінаціях: "Основна страва", "Десерт" і "Золотий кітель, команда 2021".

Професійні кухарі змагались у трьох номінаціях / Фото Архів

Це надзвичайно важлива подія як для учасників, які змогли продемонструвати свої кулінарні здібності, так й для усієї сфери HoReCa (абр. від англ. hotel, restaurant, catering). Мета конкурсу – не лише виявити справжні українські таланти, але посприяти розвитку гастрономічної культури в країні, налагодивши взаємозв'язки між постачальниками, кухарями та бізнесом.

Мета конкурсу – формування взаємозв'язків між кухарями та бізнесом / Фото Архів

Професійна команда "KURATOR" проводила майстер-класи, демонструючи переваги допрацьованого продукту, створеного відповідно до потреб професійної кухні: він заощаджує час кухарів, оптимізує процеси на кухні, а, отже, зменшує витрати власника.

На думку Іллі Демковського, бренд-шефа Кулінарного Центру МХП, члена журі Кубку, такі кулінарні події є своєрідним нетворкінгом, які дозволяють формувати нову професійну спільноту, обмінюватись досвідом та отримувати додаткову інформацію.

Ілля Демковський / Фото особистий архів

Я, як представник суддівського комітету, можу сказати, що подібні змагання однозначно мотивують, стимулюють розвиватись, докладати додаткові зусилля. І результат залежить від того, наскільки якісною є підготовка і наскільки важливим це змагання є для учасника. Крім того, це можливість поділитись думками, враженнями, обговорити тренди, – зазначає Ілля Демковський.

Бренд-шеф переконаний, що одним із трендів сучасності є стріт-фуди, такі собі city-кафе з сучасним дизайном і простою кухнею, де готують нескладні та зрозумілі всім страви, які можна споживати щодня. Утім, вони мають бути якісними, а кухня в комерційному прояві повинна бути стабільною, а це може забезпечити тільки постійний партнер з гарантією якості, сервісу, зберігання, доставки тощо.

Віктор Тітов / Фото особистий архів

Дуже часто кухарі "сидять на кухні" і не бажають вийти із певної зони комфорту, а Кубки такого рівня допомагають проаналізувати, які продукти важливі для роботи, змушують задуматись над технологією приготування страв, допомагають підвищити клас кухарів. Головна мета таких Кубків для України – стати трендсеттером у світі гастрономічної культури. Тими, на кого будуть рівнятись у Нью-Йорку, Мілані та інших містах. Що ж стосується розвитку сфери HoReCa, важливо комунікувати із постачальниками, домагатися високої якості, і "Куратор" – це саме той приклад вдалої співпраці роботи Шефа і представників HoReCa. Те, що робить наразі "Куратор" – в майбутньому змінить увесь напрямок розвитку ресторанів, – зауважив бренд-шеф мережі ресторанів G-Group, засновник Асоціації шеф-кухарів Півдня України Віктор Тітов.

Ігор Лаврешин / Фото особистий архів

"Якщо не буде кубків, змагань, конкурсів, то не буде реальної можливості отримувати нову інформацію, не буде зрозуміло на кого рівнятись та куди рухатись далі. Два роки локдауну позначилися на існуючому ринку — всі відчувають інформаційний голод, і кулінарна сфера не є винятком. Тому такі події обов’язково потрібні Україні. Що стосується майбутнього сегменту HoReCa, то це прості зрозумілі продукти найвищої якості. Зрозуміла та безпечна їжа з локальними продуктами. Однак, заклади повинні працювати з тими постачальниками, які можуть надати документальне підтвердження якості продукції, адже від цього залежить і харчова безпека, і безпека кожного з клієнтів", – поділився своїми враженнями від конкурсу суддя Кубку, головний хлібний сомельє, пекар-ремісник, співвласник готельного комплексу "Парк Готель" та член Національного організаційного комітету Bocuse d'Or України Ігор Лаврешин.

Олексій Латкін / Фото особистий архів

"Подібні події – це можливість розвиватись, обмінюватись досвідом, надихатись. На сцені відбуваються виступи від топових шеф-кухарів, що теж дуже важливо – дає заряд емоцій та нові знання щодо того, як зробити смачно. А HoReCa майбутнього – це завжди про смак", –прокоментував Олексій Латкін, засновник Кулінарної академії Al.cuisine і Першої Української асоціації Шеф-кухарів.