А от салати з майонезом – практично відсутні. Як і свинина. Хоча споживання м'яса – у світі загалом і в Україні зокрема – невпинно росте. Так, за 2021 рік середньостатистичний українець з'їв 53,8 кілограма м'яса – на 200 грамів більше, ніж у 2020-му. Багато це чи мало?

До теми Куряча тушка: яку торговельну марку обрати – незалежне тестування

Багато – відносно Індії, де на одного жителя припадає не більше ніж 4 кілограми м'яса на рік (що не дивно, адже в тамтешній кухні домінують вегетаріанські страви). Багато – і порівняно з Нігерією, Ефіопією та іншими бідними африканськими країнами, де м'ясо досі вважається розкішшю й рівень його споживання не перевищує 7 – 9 кілограмів на рік.

Однак мало, якщо порівняти Україну зі США, Австралією чи Новою Зеландією, де на одну людину припадає понад 100 кілограмів м'яса на рік. У європейських країнах споживання м'яса також значне – від 50 до 100 кілограмів на рік (залежно від країни).

Найпопулярнішим сьогодні видом м'яса у світі є курятина. Поживна, легка в приготуванні, необтяжлива для шлунку та гаманця, саме вона очолює гастрономічний "парад".

Курятина найпопулярніший вид м'яса у світі / Фото Shutterstock

У м'ясному меню українців курка також переважає. Наприклад, за 2020 рік кожен українець спожив у середньому 26 кілограмів курятини й лише 19 кілограмів свинини. На третьому місці – яловичина (7,9 кілограма). На інші види м'яса припадає менше ніж 1 кілограм.

І що цікаво: карантинні обмеження через пандемію коронавірусу на вподобання українців не вплинули. Серед причин цього експерти називають:

  • Зростання популярності здорового способу життя: в Україні цей тренд набирає дедалі більшої потужності. А біле м'ясо, нагадаємо, є невід'ємним компонентом "тарілки здорового харчування".
  • Універсальність: із курки можна приготувати страви на будь-який смак і гаманець.
  • Доступність: свіже куряче м'ясо продається в усіх магазинах та супермаркетах.
  • Порівняно невисоку вартість курятини: у час, коли дорожчають усі продукти, це – вагомий аргумент.

Критерії вибору м'яса

Якщо знову ж таки порівняти сьогодення з початком 2000-х років, то слід визнати, що українці стали значно краще розумітися на м'ясі. Так, сучасний споживач знає, що для котлет зі свинини найкраще підходить окорок, а для медальйонів з яловичини – вирізка. Це все – досвід і, звісно, урізноманітнення м'ясного ринку.

Дедалі більше споживачів читає, що написано на етикетках, у тому числі текст дрібним шрифтом. Людям важливо знати, із чого вони готуватимуть суп чи рагу, що їстимуть самі й чим годуватимуть своїх дітей. І перевіркою терміну придатності покупці не обмежуються. Вони хочуть мати певність, що під час виробництва м'яса не використовувалися речовини, що можуть завдати шкоди здоров'ю.

Зазвичай, знайшовши "свого" виробника, ми й далі віддаємо йому перевагу, а не купуємо м'ясо щоразу нової торговельної марки. Словом, експериментуємо на кухні, а не в торговельних точках.

Українці стали значно краще розумітися на м'ясі / Фото Shutterstock

Якщо ж говорити про ринок птиці, то провідні позиції вже котрий рік утримує холдинг МХП – виробник ТМ "Наша Ряба", одного з найбільш упізнаваних вітчизняних брендів. 35% курятини, яку споживають сьогодні українці, – від цього виробника.

Та чи лише свіжість і гарний вигляд продукції цікавлять споживача?

Авжеж, ні. Багато років поспіль у свідомості українців панував стереотип, що вся курятина – просякнута антибіотиками та гормонами росту, які негативно позначаються на роботі імунної системи людини й спричиняють ендокринні розлади. Щодо свинини та яловичини таких упереджень не було. Хіба що хтось міг обмовитися про ризик заразитися гельмінтами, якщо м'ясо недостатньо просмажене, або ж злягти з харчовим отруєнням, придбавши зіпсований шматок.

Насправді ж у курятини – короткий цикл виробництва, тож стимулювати її ріст препаратами нерентабельно. Антибіотики не потрібні, якщо курчата – вакциновані, а на самому підприємстві діє жорсткий санітарно-гігієнічний контроль, який запобігає занесенню й передачі збудника інфекційного захворювання. Та й обманювати споживача заради короткочасного зиску – без підтверджуючих документів маркувати продукцію як таку, що не містить антибіотиків, – немає сенсу. Принаймні виробникам із напрацьованим іменем. Репутація – дорожча.

За результатами аудиту, підприємства отримали право наносити на упаковку маркування "Без антибіотиків класу А". Побачивши таке маркування ви можете не сумніватись, що й саму птицю вирощували, і продукцію виробляли гарантовано без застосування антибактеріальних препаратів.

Продукція ТМ "Наша Ряба" виробляється з дотриманням найвищих стандартів якості / Фото Наша Ряба

Продукцію МХП високо цінують не лише в Україні, а й у багатьох країнах світу. Приміром, 2019 року потужності компанії дали змогу поставити до Європи понад 350 тисяч тонн продукції!

Насолоджуйтеся свіжим, ніжним курячим м'ясом без антибіотиків та гормонів росту і будьте здорові!